Natomiast głównym powodem wzmożonej dyskusji na temat euro w sieci, w trzecim kwartale 2022r. był wywiad udzielony tygodnikowi “Sieci” przez prezesa NBP, Adama Glapińskiego pod koniec lipca 2022 roku, gdzie zadeklarował, że dopóki jest prezesem NBP, Polska do strefy euro nie wejdzie.
Pomimo negatywnego podejścia rządzących oraz prezesa NBP do tematu wprowadzenia euro wartość autorskiego Indeksu Eurosentymentu (Euro Favorability Index) w ostatnim roku wyniosła 64.5, co oznacza, że wydźwięk dyskusji internetowych przechyla się na korzyść przyjęcia tej waluty.
W ostatnich miesiącach coraz mniej dyskutowało się o argumentach za wejściem do strefy euro, a więcej o tym, że nie spełniamy obecnie warunków do przyjęcia euro.
Badanie dyskusji internetowych na temat wprowadzenia w Polsce waluty euro za Q3 2022 zostało przygotowane przez firmę Sotrender, na potrzeby kampanii Fundacji Wolności Gospodarczej kursnaeuro.pl, której celem jest rozpoczęcie intensywnej debaty na temat przystąpienia Polski do strefy euro, informowanie o korzyściach płynących z przyjęcia wspólnej waluty, przygotowanie rekomendacji niezbędnych reform i zainicjowanie procesu dołączenia do strefy euro poprzez konsekwentne wywieranie presji na rządzących. Kolejne badanie, za Q4 br. Ukaże sie w styczniu 2023 r.
Firma Sotrender specjalizuje się w mierzeniu skuteczności komunikacji w mediach społecznościowych. Na podstawie publikowanych w internecie treści dotyczących wejścia do strefy euro, stosunku do przyjęcia euro oraz zaangażowania pod treściami, tworzony jest Indeks Eurosentymentu – Euro Favorability Index, który monitoruje skłonność Polaków do przyjęcia waluty euro wyrażaną w dyskusjach internetowych.